Výročka a burza v Dačicích

V sobotu 16. listopadu jsem se zúčastnila výroční členské schůze a cukrové burzy v Dačicích, městě první kostky cukru. Letos je to 170 let, co poprvé spatřila kostka cukru světlo světa, a to díky J. K. Radovi, který v Dačicích vlastnil rafinirii. Proto jsme dostali nabídku od městského muzea uspořádat burzu zase tady. Po deseti letech jsem se vrátila "na místo činu", kde moje působení v klubu sběratelů začalo...
Z Brna jsme vyjeli společně s mamkou a s kamarádkou Jitkou a za necelé dvě hodinky už se vítali s kamarády v sále městského kulturního střediska. U prezence jsem se nahlásila, zaplatila příspěvky a "vyfasovala" igelitku s krásnými dárečky a cukry. V sále bylo přeplněno, ale pěkně jsme se vešli. 
Sál, kde se akce odehrávala (foto P. Tlustý)
Přijela televize (foto P. Tlustý)
Vyberte si slovenské slogany! (foto P. Tlustý)
Výročka byla zahájena po jedenácté. Úvodní slovo patřilo panu starostovi a paní ředitelce z městského muzea v Dačicích, mé kamarádce Marušce Kučerové. Pak následovala tradiční schůze, volil se výbor a debatovalo nad uplynulým i stávajícím rokem.
 Cukrové hrabošení začalo kolem jedné hodiny. Dostala jsem od kamarádů sběratelů krásné cukrové dárečky, balení srbského cukru krystalu mi záviděli všichni :-) Já jsem proběhla sálem, nasbírala novinky do krabičky, ale spíš si užívala atmosféry a setkání s přáteli. Chválím občerstvení i obsluhu, pochutnali jsme si na výborných bagetách i zákuscích. 

Holky z městského muzea se výborně staraly o naše hladová bříška (foto P. Tlustý)

Po skončení burzy jsem se podívala na otočku do městského muzea, které sídlí v dačickém zámku. Vyzvedla jsem si zbylé exponáty z výstavy a tím se definitivně pro tento rok s Dačicemi rozloučila. Výlet jsme zakončily s mamkou a Jitkou na náměstí, v restauraci U Koníčka. A hurá zpět do Brna, probrat úlovky a užít si ještě chvíli v Česku, než se opět vydám do Wroclawi.

Žádné komentáře: