Jak skladovat cukry

Většina sběratelů si své sbírky pečlivě třídí, aby měli o cukrech přehled a lépe se ve svých úlovcích orientovali. Přečtěte si, jak ukládám cukry já. Třeba vám to pomůže při uspořádání vlastní sbírky cukrů.

 

Jak třídit cukry?

Cukry třídím podle tvarů, tedy na pytlíčky, čtverečky, tyčky, kostičky, vrtulky, příp. vajíčka, srdíčka atp. Následně rozděluji cukry podle zemí, odkud jsem je získala. Českou republiku mám hojně zastoupenou, proto rozděluji české cukry ještě podle kategorií na osobní cukry sběratelů, cukry KSBC, restaurace, hotely, velkoobchody a jiné. Podobně mám rozdělení i země, odkud mám velkou spoustu úlovků, např. Itálii nebo Španělsko, tady třídím podle výrobců. Dříve jsem zkoušela jednotivé země i podle barev, ale tento způsob se mi moc dobře neosvědčil.

Jak ukládat cukry?

Cukry mám uloženy buď v kancelářských šanonech nebo papírových krabicích z IKEA. Především sáčky a tyčky. Tyto cukry mám v euroobalech. Dříve jsem si kupovala obaly na hokejové kartičky (3x3 okýnka) nebo na vizitky (2x5 okýnek), ale postupně jsem se naučila vyrábět si obaly sama. Používám k tomu elektrickou ruční bodovou pájku. Euroobaly si nařežu a svařím přesně tak, jak potřebuji.

Balené kostičky si skládám do krabiček. Mám několik dřevěných přesně dělaných "na míru", ale není nic jednoduššího, než použít krabičku od bonboniéry nebo samolepicích kancelářských štítků (ty mají přesnou výšku a dobře se skládají na sebe).

Na vrtulky se dobře hodí plastová krabička od bonboniéry Ferrero. Nejenže do ní vrtulky přesně padnou, ale díky průhlednému víčku si je lze pěkně prohlížet, i když jsou v krabičce uloženy.

Pytlíky v euroobalech na výstavě v Brně (únor 2013)

 Vysypávat nebo ne?

To je na každém sběrateli. Já sbírám balené cukry, a proto pro mě pytlík bez obsahu nemá hodnotu. Je ale pravda, že vysypáním se ušetří spousta místa. K vysypání cukru je dobré použít žiletku nebo nožík na kartonové krabice - naříznout opatrně cukr na jedné straně rubu a vysypat obsah pytlíčku ven. Zbyde vám jen obal, který si uložíte do okýnka euroobalu.

Pěkné třídění přeji :-)

Žádné komentáře: